۲۲ ترفند برای جمعوجور کردن یک کمد کوچک

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که با کمبود فضای کافی در کمدتان مواجهید دستتان را بالا ببرید. (همچنین اگر اغلب در حالی که به کمد پر از لباستان خیره شده‌اید، احساس می‌کنید چیزی برای پوشیدن ندارید!) اجازه دهید روراست باشیم، همه‌ی ما از کمدهای مجلل و در سطح برندهایی مانند کری بردشاو برخوردار نیستیم. و البته که هر چه کمد کوچک‌تر باشد، منظم نگه‌ داشتن آن دشوارتر است. اما هزاران ابزار ساماندهی و ترفندهای سبُک‌سازی فضا وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند، درست همان‌طور که جِنِل کوهِن در «Straighten Up by Janelle» به ما نشان می‌دهد. به‌جای اینکه کمد لباس خود را نصف کنید، از ایده‌‌هایی که با شما در میان می‌گذاریم برای نظم‌دهی به کمد کوچکتان استفاده کنید تا فضایی دو برابر فضای قبلی ایجاد کنید.

 

۱. استفاده از جالباسی

برای هر کسی که کمد کوچکش از انتها تا لبه‌ی آن پر شده است یا حتی برای شروع اصلاً کمدی ندارد، یک جالباسی مجزا نجات‌دهنده است. علاوه بر این، از آنجایی که قفسه‌ی لباس شما در معرض دید قرار دارد، شما را مجبور می‌کند که لباس‌های خود را، به‌جای تلنبار کردن در کمد، زیبا و مرتب نگه دارید.

 

 

 

۲. ساماندهی کفش‌ها

کفش‌ها آخرین چیزی هستند که می‌پوشید، بنابراین اگر برای پیدا کردن آن‌ها نیاز به رفتن به منطقه‌ی دیگری از خانه را دارید اشکالی ندارد (مثلاً این نکته را برای لباس‌های زیر نحوه‌ی چیدمان کفش‌هایتان نیز می‌تواند باعث صرفه‌جویی در فضا شود: وقتی هر کفشی را در جهت مخالف جفتش بگذارید، می‌توانید جفت‌های بیشتری را در یک قفسه قرار دهید. برای اینکه همه‌چیز را مرتب نگه دارید، چند محفظه‌ی زیپ‌دار را نیز امتحان کنید.

                        

 

 

 

 

 

۳. پنهان کردن اقلام پشت درب‌های‌ شیشه‌ای

اگر کمدتان درهای شیشه‌ای یا فلزی دارد، آن‌ها را با پارچه‌ای زیبا بپوشانید. این کار تمام لباس‌های تلنبار‌شده‌ی شما را پنهان می‌کند و کمی به فضای شما استایل می‌بخشد. اگر خیاطی نمی‌دانید می‌توانید از نوارچسب برای آویختن پارچه استفاده کنید. ما عاشق طرح چاپ گلی آنا اسپیرو هستیم که در اینجا برای مکمل رنگ سبز خزه‌ای انتخاب شده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

۴. استفاده از تقسیمکنندهی فضای داخلی کمدها

این کمد کوچکِ ساخته‌شده توسط دیوید کایهوی، فضای مشترکی با یک ماشین لباسشویی و خشک‌کن دارد، بنابراین همه‌چیز دقیقاً به ترتیبی که باید چیده شده است. سینی‌های درون کشوها کمک می‌کنند تا اشیا مرتب و در جای درست خود قرار گیرند و با دو ردیف میله برای آویختن لباس‌ها از تمام فضای عمودی بهره می‌برند.

 

 

 

 

 

 

 

 

۵. استفاده از سبدهای حصیری

به لطف سبدهای بافته‌شده در قفسه‌های بالای این کمد که توسط گیدئون مندلسون طراحی شده، می‌توانیم روی پرداخت‌های جزئی و متریال زیبا تمرکز کنیم و اقلام غیرفصلی را، که به‌ندرت استفاده می‌شوند، دور از دید نگه دارید.

 

 

 

 

 

 

 

 

۶. قراردادن اقلام غیرضروری در قفسه‌های پایین 

سبدهای نگهداری وسایلتان را طوری بچینید تا کفش، جواهرات، لوازم جانبی، لباس‌های ورزشی و موارد دیگر در جایی قرار گیرند که به آن دسترسی دارید. می‌توانید خروارها از این وسایل را در این سبدها بیندازید بدون اینکه فضای خود را درهم و برهم نشان دهید، همان‌طور که «Dorsey Designs» در این عکس انجام داده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

۷. ذخیرهسازی  وسایل در فضای زیر کمد لباس

اگر فضای شما محدود است، یک کمد کوچک و جاکفشی زیر لباس‌های آویزان خود قرار دهید. همان‌طور که «Sugar and Charm» در اینجا این کار را انجام داده، بالای کمد می‌توانید لوازم جانبی مانند کلاه یا جواهرات را جای دهید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

۸. استفاده از تقسیمکنندههای قفسه 

با وجود اینکه جعبه‌های ساماندهی کفش برای کفش‌های کتانی مناسب است، می‌توانید از آن‌ها برای البسه‌ی حجیم، مانند ژاکت‌هایی که نمی‌خواهید روی چوب‌لباسی آویزان کنید، نیز استفاده نمایید. پیچاندن آن‌ها و گذاشتن در سبد نیز یک راه‌حل عالی است. سبدهای پارچه‌ایِ این فضا که توسط ریگان بیکر طراحی شده‌اند، گزینه‌ای شیک هستند. از طرف دیگر، می‌توانید از یک تقسیم‌کننده‌ی قفسه برای منظم نگه‌داشتن هر سبد یا توده استفاده کنید. استفاده از کناره‌ها به شما اجازه می‌دهند که انباشته‌‌ی لباس‌ها را بالاتر بچینید، بدون ترس واژگونی ژاکت‌هایتان و بدون اینکه روی زمین بیفتند.

 

 

 

 

 

 

۹. خلاقیت‌ مبلمان

این راه‌حل نبوغ‌آمیز برای فضای کوچک در حالی که تا حد امکان کم‌ترین میزان از زمین را اشغال می‌کند مزایای زیاد دیگری نیز دارد. خوان کارترو تخت را با دو قفسه‌ی سفارشی و بلند تا سقف، که نقش کمد را دارند، به کار بسته و طاقچه‌ی زیر دیوارکوبِ توکار، نقش میز کنار تخت را دارد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

۱۰. سازماندهی مجدد فصلی

همه‌ی اقلام غیرفصلی را یا در زیر تخت یا در نقاطی از کمد خود که دسترسی به آن‌ها سخت است نگهداری کنید. این اتاق‌خواب، طراحی‌شده توسط شاری فرانسیس، دارای فضای اضافی انباری در بالای کمد است که ممکن است برای نگهداری وسایل روزمره مناسب نباشد، اما برای انباشت چمدان‌های اضافی یا لباس‌های بیرونی مناسب است.

 

 

 

 

 

 

 

 

۱۱. نصب نورهای مطالعه  

کمد‌های کوچک پیدا کردن چیزی‌ که دنبالش هستید را دشوارتر می‌کند، اما می‌توانید با نصب چراغ کار، جستجو را آسان‌تر کنید. وقتی قصد دارید فضای عمودی را اشغال نکنید، چراغ‌های توکار بهترین گزینه هستند، اما یک دیوارکوب کوچک یا دیوارکوب‌های کناری نیز می‌تواند نقش بسزایی داشته باشد. کنج این کمد «Les Ensembliers»، مجهز به چراغ‌های توکار است.

 

 

 

 

 

 

 

 

۱۲. آویختن پرده

در این اتاق‌خواب اصلی، که توسط «ETC.etera» طراحی شده، کمد با یک پرده مجزا می‌شود. این کار باعث می‌شود کمدِ در معرض دید، حواس را پرت نکند و همچنان طراحی داخلی به چشم بیاید. و اگر حتی کمدی ندارید، کافی است یک میله را در گوشه‌ای از پشت پرده آویزان کنید و یکی بسازید!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

۱۳. استفاده از قفسه‌‌های چندبخشی

چه شیوه‌ی عالی دیگری وجود دارد تا فضایی اضافی برای چیزهایی که داخل کمد جا نمی‌شوند ایجاد کنید؟ یک سیستم قفسه‌بندی چندبخشی یا «étagère»در اتاق‌خواب شما. اقلام ضروری را مخفی کنید و سپس زیباترین وسایل را در فضای باز به نمایش بگذارید تا تبدیل به دکور شوند. لین فورد با رنگ‌آمیزی سفیدکاری کرده است که این واحد قفسه‌بندی، فضای بصری زیادی را اشغال نمی‌کند و با دیوار ترکیب و یکی می‌شود. برای آویزان کردن لوازم جانبی نیز می‌توانید از براکت استفاده کنید.

 

 

 

 

 

 

 

۱۴ . نصب دربهای کشویی

دیگر هرگز مجبور نخواهید شد در جستجوی آنچه نیاز دارید، تمام مناطق اتاقتان را بگردید. این درب‌های کشویی زندگی شما را نجات می‌دهند و خودتان هم می‌توانید به‌آسانی نصبش کنید. آن‌ها فضا را به‌طرز فوق‌العاده‌ای آزاد می‌کنند، به‌خصوص در گوشه‌های تنگ که دو در به سمت یکدیگر می‌چرخند. آموزش کامل را از «Vintage Revivals» دریافت کنید. (یک در یا فقط چند پرده نیز همین کار را می‌کند).

 

 

 

 

 

 

 

 

۱۵. پاکسازی کمد

خیلی قبل‌تر از اینکه کمد را از نو ساماندهی کنید، یک پاکسازی کامل انجام دهید و تصمیم بگیرید چه کسی دورریختنی‌ها را دریافت می‌کند، می‌تواند یک دوست، خیریه‌ی مورد علاقه‌تان، محل اسکان بی‌خانمان‌ها، یا یک مغازه‌ی سمساری محلی باشد. سپس، لباس‌ها را به شیوه‌ای استراتژیک سازماندهی کنید (مثلاً از اینکه البسه‌ی بلند را به اندازه‌ی کافی بالا آویخته‌اید تا روی زمین کشیده نشوند، اطمینان حاصل کنید). برای انجام برخی از نکات تزیینی، دیوار پشتی را با تکه‌های پارچه یا کاغذ دیواری‌‌های بامزه بپوشانید، مانند آنچه آرنت و پایک در این تصویر انجام داده‌اند.

 

 

 

 

 

 

 

۱۶. ارتقاء سطوح

دو برابر کردن فضای کمدتان با آویزان کردن یک میله‌ی نواری دیگر آسان است. سیستمی را انتخاب کنید که برای حداکثرِ تطبیق‌پذیری دارای قلاب نیز باشد. با اضافه کردن سطح دوم با میله، می‌توانید تعداد لباس‌هایی را که در کمد خود ذخیره می‌کنید دو برابر کنید. ناگفته نماند که در کناره‌ی آن قلاب‌هایی برای کیف و سایر لوازم جانبی وجود دارد. حتی آن کلاه فدورای اوایل سال‌های ۲۰۰۰ که هنوز نمی‌توانید از آن دل بکنید (البته که هیچ‌وقت قرار نیست دورش بیندازید، خیالتان راحت!).

 

 

 

 

 

 

 

 

۱۷ . استفاده از جالباسی کُت                                 

خرید چوب‌لباسی مخصوص این نوع لباس (کت) کمک می‌کند تا حداکثر استفاده را از فضای کمی که دارید بکنید. برای مثال، شلوارها به لطف طراحی آزادشان به‌راحتی می‌توانند روی آویزهای شلوار، بالا و پایین شوند. و از آنجایی که آن‌ها صاف روی یکدیگر آویزان شده‌اند، می‌توانید لباس بیشتری در کمد خود بگنجانید. اما زمانی که واقعاً فضایی برای وسایل حجیم‌تر مانند کت ندارید، یک قفسه‌ی کت در گوشه‌ی اتاق‌خواب خود نگه دارید تا مرتب به نظر برسد، حتی اگر مجبور باشید در فضای باز نگهش دارید.

 

 

 

 

 

 

 

 

۱۸. استفاده از مانکن یا رگال 

به همین شکل، از این ترفند کمد که در آپارتمان «Danielle Colding Design» استفاده‌ شده بهره‌برداری کنید. لباس‌ها را با یک مانکن یا رگال به نمایش بگذارید یا از آن به‌عنوان جایی برای کت‌های موقت استفاده کنید. وقتی کمد شما خیلی کوچک است، این یک راه زیبا برای سازماندهی فضایی باز مانند اتاق‌خواب است. یک گزینه‌ی قدیمی یا عتیقه‌وار، راهی است که می‌توان در پیش گرفت.

 

 

 

 

 

 

 

 

۱۹. استفاده مجدد از لوازم اداری

در استفاده‌ از قفسه‌های تک‌جا خلاقیت به خرج دهید. به نظر می‌رسد که فایل‌های نگهداری مجله جای ایدئالی است برای نگهداری کیف‌های دستی کوچک، دست‌بند، جواهرات و موارد دیگری از این دست. این کار باعث آزاد شدن فضای روی میز یا میز روشویی شما می‌شود. ما همین‌طور عاشق میله‌های شیک «Studio DB» هستیم که در گوشه‌های این کمد دیواری آویزان شده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

۲۰ . آویختن لوازم تزئینی

جالباسی‌های قلاب‌دار برای آویزان کردن کیف‌ها روی کمد بر روی میله‌ی آویز عالی هستند. پاداش: این رویکرد همچنین از بدشکل شدن دستگیره‌ها جلوگیری می‌کند. می‌توانید از یک نظم‌دهنده‌ی کشویی متصل به درب داخلی کمد خود استفاده کنید که برای آویزان کردن روسری و کمربند مناسب است تا دسترسی آسان به اعماق کمد خود را تضمین کنید. یا، با آویزان کردن لوازم تزیینی جانبی روی قلاب‌های دیواری و قرار دادن میز روشویی و چهارپایه در نزدیکی اتاق‌خواب خود، در گوشه‌ای نزدیک کمد کوچک خود در اتاق‌خوابتان، یک «اتاق رختکن» تعبیه کنید، مانند کاری که دانیل کولدینگ در اینجا انجام داده است.

 

 

 

 

 

 

 

۲۱. استفاده از تمام فضای موجود

نگران نباشید، اعتیاد شما به کلاه در مسیر درستی است. همان‌طور که کیت رید در این اتاق‌خواب دنج نشان می‌دهد، مجموعه‌ای از قلاب‌ها می‌توانند فضای خالی دیوار یا پشت در را به مکانی عالی برای نگهداری و آویز کلاهک، کلاه آفتابی و بافتنی شما تبدیل کنند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

۲۲. از لباس‌های بلااستفاده استایل جدید بسازید

اگر مجموعه‌ای از لوازم تقریباً یکسانْ گنجه‌ی بیش ‌از حد پُر شما را خفه کرده است، «Stylebook» را امتحان کنید. این برنامه به شما کمک می‌کند همه‌ی چیزهایی را که دارید ثبت کنید و این امکان را به شما می‌دهد که ظاهر جدیدی خلق کنید، ظاهری که اصلاً نمی‌دانستید می‌توانید داشته باشید. اساساً، این ماجرا بدون هشدار قبلی به زندگی وارد می‌شوند.

 

 

 

 

 

 

 

این متن ترجمه‌ای است از مقاله‌ی زیر:

https://www.housebeautiful.com/lifestyle/organizing-tips/g2376/storage-tricks-small-closet